Obecné obchodní podmínky
Tyto obecné obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu Textilie.cz, který je přístupný na webovém rozhraní https://textilie.cz.
-
Úvodní ustanovení
-
Údaje o prodávajícím
Petr Witz, se sídlem Husova třída 1, Domažlice 34401
IČO: 10331549
DIČ: CZ6201311105
Adresa pro doručování: Husova třída 1, Domažlice 34401
Telefonní číslo: 379725328
e-mail: info@textilie.cz -
Spotřebitelské smlouvy
Spotřebitelem se rozumí každý, kdo mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Je-li spotřebitel subjektem smluvního vztahu s podnikatelem, vztahují se na něj rovněž zákonná ustanovení o ochraně spotřebitele (zejm. dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“)). V opačném případě, kdy spotřebitel subjektem smlouvy není, se smlouva těmito ustanoveními neřídí.
-
-
Odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem
Byla-li smlouva uzavřena distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory, může spotřebitel od takové smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů. Spotřebitel však odpovídá za takové snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámí se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Pro odstoupení od smlouvy můžete využít formulář pro odstoupení od smlouvy (ke stažení jako PDF či DOCX)
Postup odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem je stanoven následovně dle ustanovení OZ:
§ 1831OZ
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, ledaže mu podnikatel nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
(2) Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu podle § 1832 odst. 2, § 1833 nebo 1834.
(3) Je-li předmětem smlouvy poskytnutí digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, použije se ustanovení § 2389o obdobně.
§ 1832 OZ
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele na povinnost nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. j).
(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
(5) Je-li předmětem smlouvy poskytnutí digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, použije se ustanovení § 2389n obdobně.
§ 1837 OZ
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy
a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
j) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4.
-
Práva z vadného plnění při prodeji zboží spotřebiteli
-
Jakost při převzetí
Při prodeji odpovídá prodávající spotřebiteli, že věc nemá při převzetí vady. Vyskytne-li se však na věci vada, můžete ji vytknout v době dvou let od převzetí v souladu s ustanovením § 2165 OZ.
Práva z vadného plnění Vám však nenáleží, způsobíte-li vadu sami. Současně vadou není opotřebení věci způsobené jejím užíváním, případně opotřebení odpovídající míře předchozího používání u věci již použité.
V případě koupi použité věci se doba pro vytknutí vady zkracuje na jeden rok v souladu s § 2168 OZ.
-
Co lze požadovat, má-li věc vadu
Pokud má věc vadu, můžete ji vytknout a požadovat její odstranění u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Primárně lze vadu odstranit dodáním nové věci bez vady nebo její výměnou dle § 2169 OZ. Při odstranění vady se zohledňuje povaha věci a účel pro který kupující věc koupil.
V určitých případech můžete požadovat rovněž slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy. Jedná se o situaci, kdy odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ, vada se projeví opakovaně, vada je podstatným porušením smlouvy, nebo je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době či bez značných potíží. Odstoupit od smlouvy však není možné v případech, kdy je vada nevýznamná.
-
Doba trvání reklamace
Podle zákona o ochraně spotřebitele musí být vada odstraněna a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Současně je však možné dohodnout se na lhůtě delší.
-
-
Mimosoudní řešení sporů
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz